سامانه جامع ملک تودی

ساخت وبلاگ

از فروشندگان امتیاز نهضت ملی مسکن رودست نخورید !

خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و جرم محسوب می‌شود . با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد معاملات این امتیازها به شکل زیرپوستی در جریان است که می‌تواند موجب ضرر و زیان متعاملین (طرفین معامله) شود .

مشاوران املاک ، دفاتر اسناد رسمی و سایت‌های خرید و فروش ملک از درج آگهی‌های امتیاز مسکن ملی منع شده‌اند . اما بعضا آگهی‌هایی با عنوان فروش امتیاز مسکن یا امتیاز آپارتمان در برخی سامانه‌ها دیده می‌شود . در متن آگهی‌ها عنوان شده که واریز اولیه انجام شده است .

از سال ۱۳۹۹ که طرح مسکن ملی آغاز شد همواره مسئولان تاکید کردند که امتیاز این واحدها قابلیت خرید و فروش ندارد . اما نوسانات بازار مسکن ، بسیاری افراد را به سمت خرید این امتیازها سوق داد .

ادامه مطلب ...

 

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : مسکن ملی , فروش ملک , خرید ملک , بازار مسکن , امتیاز مسکن ملی , خرید و فروش امتیاز مسکن ملی, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 100 تاريخ : دوشنبه 29 اسفند 1401 ساعت: 8:02

سفر وزیر راه به هشتگرد ؛ از فرونشست مسکن مهر تا فرار مدیران تعاونی‌ مسکن

وزیر راه و شهرسازی برخلاف رویه برخی وزرای سابق در سفر به هشتگرد ضمن گفت‌وگوی رودرو با مردم قول رسیدگی به مشکلات آنها از جمله فرار مدیران تعاونی‌‌های مسکن را داد .

پنجشنبه گذشته وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان البرز و شهر جدید هشتگرد (مِهستان) علاوه بر 2200 واحد مسکن مهر (666 مسکن مهر ویلایی) ، 5 پروژه زیربنایی و روبنایی از جمله کلانتری ، سالن ورزشی و ... را افتتاح کرد .

سفر بذرپاش با حاشیه‌هایی همراه بود ؛ از اعتراض برخی متقاضیان پروژه‌های افتتاح شده به یک دهه انتظار برای تحویل واحدها تا شکایت عده‌ای از تعاونی‌ها به دلیل عدم واگذاری واحدها . شماری از ساکنان شهر جدید هشتگرد نیز درخواست ساخت درمانگاه و نانوایی در فاز 7 را داشتند . فرونشست یکی از ساختمان‌های مسکن مهر در فاز 4 نیز از جمله مسائل مطرح شده از سوی مردم با وزیر راه و شهرسازی بود . موضوعی که بذرپاش دستور رسیدگی به آن را خطاب به مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد صادر کرد و به مردم قول داد تا زمان حل مشکل در واحدهای استیجاری اسکان داده خواهند شد.

ادامه مطلب ...

 

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : مسکن مهر , مسکن مهر هشتگرد , خرید مسکن , نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 22 اسفند 1401 ساعت: 10:41

برای آرامش بازار مسکن چه باید کرد ؟

کارشناسان معتقدند اگر دولت بتواند مالیات خانه‌های خالی ، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات واحدهای لوکس را با جدیت بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته پیگیری کند ، کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن دور از ذهن نیست .

واسطه‌های ملکی پایتخت از کمبود فایل‌های با عمر بنای کمتر از پنج سال در بازار مسکن خبر می‌دهند که باعث شده تناسب بین عرضه و تقاضا به هم بریزد . به نظر می‌رسد کاهش ساخت و ساز در دوره‌های گذشته به کمبود فایل‌های مرغوب در بازار مسکن انجامیده است . در کنار این مساله انتظارات تورمی ایام قبل از عید باعث شده تا برخی مالکان از فروش منصرف شوند و آن را به سال آینده موکول کنند .

ادامه مطلب ...

 

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : بازار مسکن , قیمت مسکن , خرید مسکن , آرامش بازار مسکن, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 74 تاريخ : سه شنبه 16 اسفند 1401 ساعت: 11:22

زمین رایگان برای مسکن ملی چه شد ؟

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد واگذاری زمین به متقاضیانِ نهضت ملی مسکن ، فعلا در ۳۰۰ شهر آغاز شده و قرار است در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ، یعنی هزار و ۲۳۰ شهر ، به متقاضیان زمین واگذار شود . همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است : زمین به ۳۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های کوچک واگذار شده است .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : زمین رایگان , مسکن ملی , نهضت ملی مسکن , خرید مسکن, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 81 تاريخ : يکشنبه 14 اسفند 1401 ساعت: 12:36

تهیه ۵ هزار واحد مسکونی برای اساتید دانشگاه تربیت مدرس

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت : ۵ هزار واحد مسکونی که قرار است برای تأمین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان ساخته شود به بازنشستگان دانشگاه نیز تعلق می‌گیرد .

به نقل از دانشگاه تربیت مدرس ، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران با موضوع همکاری و مشارکت درطرح ، ساخت و سرمایه گذاری مسکن ناظر بر تهیه 5 هزار واحد مسکونی در اراضیمتعلق به دانشگاه برای تأمین مسکن اساتید جوان ، اعضای هیات علمی و یاورانعلمی (کارمندان) منعقد و به امضای طرفین رسید .

اینتفاهم نامه در راستای سیاست‌های کلی برنامه ششم دولت در جهش تولید مسکن و با هدف ایجاد شرایط مناسب ، بستر سازی و تسهیل فرآیند برخورداری همه خانواده‌های شهری از واحد مسکونی در حد استطاعت و با بهره گیری از ظرفیت‌هاو امکانات به منظور مشارکت و هم افزایی در تولید و عرضه مسکن بین دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران منعقد شد .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : دانشگاه تربیت مدرس , ساخت مسکن , مسکن هیات علمی , مسکن دانشگاه, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 86 تاريخ : دوشنبه 8 اسفند 1401 ساعت: 0:27

 

قیمت خانه نوساز در آمریکافروش خانه‌های نوساز در ایالات‌متحده ۷.۲ درصد طی ماه ژانویه افزایش یافت .

به نقل از اکونومیک ، اداره سرشماری ایالات‌متحده اعلام کرد که فروش خانه‌های نوساز در ایالات‌متحده افزایش ماهانه ۷.۲ درصد در ژانویه ۲۰۲۳ را مشاهده کرد و به ۶۷۰ هزار رسید .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : خانه نوساز , قیمت خانه در آمریکا , نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 85 تاريخ : يکشنبه 7 اسفند 1401 ساعت: 10:35

هزینه برای نهضت ملی مسکن فقط ۲۷ هزار میلیارد تومان ( پول‌ها به صندوق ملی مسکن واریز نشد )

مدیرعامل صندوق ملی مسکن با بیان "صندوق طفلی است که باید وزنه ۱۵۰ کیلویی را بلند کند"گفت : صندوق درگیر چالش‌های درون و برون گروهی است .

شهریورماه سال گذشته رئیس مجلس طی نامه‌ای قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ کرد ، قانونی که بر اساس آن دولت طرح نهضت ملی مسکن را برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن و در مجموع 4 میلیون مسکن تا سال 1404 اجرایی کرد .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : ساخت مسکن , نهضت ملی مسکن , تولید مسکن, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 74 تاريخ : شنبه 6 اسفند 1401 ساعت: 10:33

درحالی حدود ۴ ماه از ابلاغ مصوبات شورای عالی مسکن می‌گذرد که عملکرد مناطق آزاد در تامین زمین برای مسکن متقاضیان نهضت ملی مسکن مشخص نیست .

اواسط مهرماه امسال رئیس‌جمهوری مصوبات چهارمین جلسه شورای عالی مسکن (9 مرداد 1401) را برای اجرا به شرح زیر ابلاغ کرد ؛

«در راستای اجرای قانون جهش تولید و تعهد دولت سیزدهم در احداث حداقل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال به پیوست تصویر چهارمین جلسه مورخ 1401/05/09 شورای عالی مسکن ، برای اقدام لازم برابر با مفاد آن ارسال می‌شود .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : منطقه آزاد , ساخت مسکن , نهضت ملی مسکن, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 69 تاريخ : پنجشنبه 4 اسفند 1401 ساعت: 3:00

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت : در خصوص بحث مسکن برای خانواده شهدا تاکید بر این است که حداقل در شهرهایی که بیشترین شهید را دارند امتیاز بیشتری برایشان قائل باشیم .

امیر حسین قاضی زاده هاشمی ، در سفر به شهرستان نیشابور صبح امروز در ورود به این شهرستان ضمن حضور در گلزار شهدای گمنام نیشابور به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد .

 افتتاح درمانگاه و ساختمان جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران نیشابور و نشست با جانبازان و خانواده آنها از دیگر برنامه‌های سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به شهرستان نیشابور است .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 77 تاريخ : چهارشنبه 3 اسفند 1401 ساعت: 3:54

وزارت راه و شهرسازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد : در سفر اخیر رئیس جمهور و هیأت همراه به پکن مذاکرات سازنده ای توسط وزیر راه و شهرسازی با طرف های چینی صورت گرفته که در آینده نزدیک ثمره این مذاکرات وتوافقات برای مردم عزیز قابل لمس خواهد بود .

در این اطلاعیه به نقل از وحید قربانی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی طرح این موضوع از سوی یکی از روزنامه‌ها مبنی بر اینکه طرف ایرانی پیشنهاد ساخت چهار میلیون واحد مسکونی به چینی ها داده و آنها هم نپذیرفته اند کذب عنوان شد .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : شهرسازی , ساخت مسکن , خرید ملک , فروش ملک , رهن و اجاره, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 76 تاريخ : دوشنبه 1 اسفند 1401 ساعت: 22:20

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به استان یزد ، عصر امروز (پنج‌شنبه) در منطقه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان مهریز حضور یافت و از واحدهای مسکونی ساخته شده بازدید کرد .

رئیس جمهور همچنین ضمن گفتگوی بی‌واسطه با برخی ساکنان این واحدهای مسکونی میزان رضایت آنها از خانه‌های ساخته شده و نیز شرایط پرداخت اقساط آن را جویا شد .

در ادامه با حضور و دستور رئیسی و با نام حضرت زهرا (س) عملیات اجرایی ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۴ شهر تفت ، ابرکوه ، اردکان و کاریزبوم آغاز شد .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : طرح ملی مسکن , خرید مسکن , فروش مسکن , رهن و اجاره, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 87 تاريخ : يکشنبه 30 بهمن 1401 ساعت: 22:55

 

در فضای مجازی طی چند روز گذشته کلیپی مبنی بر گلایه برخی از متقاضیان مسکن ملی منتشر شده بود که با وجود آورده ریالی از سوی متقاضیان طی چند مرحله اما پیشرفتی در پروژه مذکور مشاهده نمی‌شد .

این موضوع باعث شد تا از مسئولان شهرستان موضوع را جویا شویم و محمدشریف زارعی ، فرماندار شهرستان کاشان نسبت به این موضوع واکنش دهد و توضیحاتی در این خصوص ارائه داد .

محمدشریف زارعی ، با بیان اینکه تعداد متقاضیان در شهرستان کاشان 26 هزار نفر جهت طرح مسکن ملی بودند ، اظهار داشت : هفت هزار نفر از متقاضیان پالایش و تایید شدند و زمین مورد نیاز نیز اختصاص پیدا کرده است

 ادامه مطلب

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : طرح ملی مسکن , خرید مسکن , فروش مسکن , رهن و اجاره, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 69 تاريخ : يکشنبه 30 بهمن 1401 ساعت: 11:48

 برخلاف ماه‌های گذشته بانک مرکزی آمار معاملات مسکن را این ماه هنوز منتشر نکرده است اما آمار مرکز آمار در رابطه با معاملات مسکن در دی ماه منتشر شده است . از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم که بازار سهام بیش از ۱۰ روز معاملاتی است که در حالت رکودی به سر می‌برد اما سایر بازار در حال سقف شکنی هستند . به همین دلیل در شمارش معکوس امروز با مهدی بهداد کارشناس مسائل اقتصادی در رابطه با مشخصه‌های مهم در بازار مسکن گفتگو داشتیم

مهدی بهداد از جنبه‌های متفاوت همچون نرخ دلار ، مشخصه‌های کلان اقتصادی مثل پول و شبه پول داده‌های این بازار را مورد بررسی قرار داد . وی در ادامه به موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت اشاره داشت و به گفته وی این طرح در کوتاه مدت می‌تواند در قیمت‌های بازار مسکن تغییر ایجاد کند و نمی‌تواند تاثیر بلند مدتی را داشته باشد

ادامه مطلب

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : بازار مسکن , خرید مسکن , فروش مسکن , رهن و اجاره , نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 73 تاريخ : يکشنبه 30 بهمن 1401 ساعت: 23:08

 سرپرست بانک مسکن با وعده تکمیل ۹۴هزار مسکن مهر نیمه‌تمام تا نیمه دوم سال آینده گفت : ۴۵۰هزار نفر از ثبت‌نام‌شدگان نهضت ملی مسکن ، متقاضیان "مؤثر" هستند

علی عسکری با یادآوری این‌که "حدود 200 هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است" ، اظهار کرد : 171 هزار واحد از این تعداد در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی واقع شده است

وی ادامه داد : مقرر شده است واحدهای باقیمانده مسکن مهری که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تکمیل و تحویل متقاضیان شود . از 171 هزار مسکن مهر شهری 94 هزار واحد با پیشرفت بالای 75 درصد طی 6 ماه آینده تکمیل و تحویل می‌شود

ادامه مطلب

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : بانک مسکن , مسکن مهر , نهضت ملی مسکن , ساخت مسکن , خرید ملک , فروش ملک, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 70 تاريخ : چهارشنبه 26 بهمن 1401 ساعت: 11:40

پرداخت ۴۰۵ میلیون تومان به زلزله‌ زدگان خوی .

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا سقف ۴۰۵ میلیون تومان تسهیلات ، کمک بلاعوض ، میلگرد ، سرامیک و در و پنجره رایگان اختصاص یافته است .

مجید جودی اظهار کرد : ما در حال حاضر با چهار ستاد استانی بنیاد مسکن شامل آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل و زنجان در منطقه زلزله‌زده خوی حضور داریم . طبق آخرین برآوردها ۲۲۵۰ واحد تخریب شده و ۱۱ هزار واحد نیاز به تعمیر دارد . با توجه به اینکه واحدهای تعمیری در سه رده یک تا سه تقسیم‌بندی می‌شود ممکن است تعدادشان افزایش پیدا کند . وی افزود : عملیات آواربرداری و بازسازی واحدها در حال انجام است . مصوبه دولت هم درخصوص تسهیلات بانکی ظرف امروز یا فردا اعلام می‌شود . البته ما منتظر مصوبه نمانده‌ایم و به اندازه کافی اسکلت و سیمان در منطقه مستقر و عملیات بازسازی را آغاز کرده‌ایم .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : زلزله , زلزله خوی , تسهیلات به زلزله زدگان , بنیاد مسکن, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 70 تاريخ : سه شنبه 25 بهمن 1401 ساعت: 18:33

وزیر اقتصاد با بیان اینکه عرضه اموال دولت امکان افزایش عرضه را فراهم خواهد کرد و این پیش‌بینی وجود دارد تا شاهد تعدیل قیمت در این حوزه باشیم ، گفت : در حال حاضر برآورد جدیدی از ارزش دارایی‌های دولت وجود ندارد .

سید احسان خاندوزی ؛ وزیر اقتصاد امروز در برنامه رونمایی از سامانه مولدسازی داری‌های دولت درباره مشکلات در تامین منابع پروژه‌های نیمه تمام گفت : ما برای سرعت بخشیدن به طرح های عمرانی نیمه‌تمام با کمبود منابع مواجه هستیم و برای این منظور قصد داریم تا از منابع راکد استفاده کنیم و شکی در این موضوع نیست اما واقعیت این است که تکلیف بودجه سال‌های قبل انجام نشده بود و تغییر این روند نیاز به اقدامات تازه بود . مدیران بسیاری از دستگاه ها علاقه دارند تا بر دارایی ها اضافه کنند بدون اینکه مسئول ایجاد ارزش افزوده از آن را داشته باشند .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : رهن و اجاره , ملک تودی , خرید ملک , بودجه , سقوط ملک , اموال دولتی , قیمت املاک, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 84 تاريخ : دوشنبه 24 بهمن 1401 ساعت: 12:15

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران ، شاخص قیمت مسکن تهران در دی‌ماه برابر با 191.4 و تورم ماهانه آن 9.8 درصد بوده که رکورد دوساله خود را شکسته است دی‌ماه امسال به رکورد دو ساله رسیده است . برخی تحلیلگران عمده رشد قیمت مسکن را از ناحیه افزایش هزینه‌های ساخت و ساز می‌دانند اما برخی دیگر معتقدند رکوردزنی معاملات در این مقطع نشان از خیز جدی تقاضا در بازار مسکن تهران دارد که در ادامه موجب خیز جدی تورم مسکن در ابتدای زمستان شده است .

سناریو اول علت تورم بالای مسکن تهران در دی 1401

داده‌های مربوط به نهاده‌های ساختمانی (شامل سیمان، بتن، میلگرد و ...) نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه این نهاده‌ها یعنی درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به فصل مشابه سال قبل ، 29.3 بوده که پایین سطح در دو سال گذشته محسوب می‌شود .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : گرانی مسکن , دلایل گرانی مسکن , مسکن , مسکن تهران , ساخت و ساز, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 83 تاريخ : يکشنبه 23 بهمن 1401 ساعت: 14:02

 

تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در ایام دهه فجر و بسته شدن پرونده این پروژه‌ در آینده نزدیک می‌تواند اثر مثبتی بر بازار مسکن داشته باشد .

مسکن یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خانواده‌ها در کشور به شمار می‌رود از این رو دولت ها همواره طرح های حمایتی در خصوص تامین این نیاز افراد داشته اند . این در حالی است که هنوز برخی متقاضیان بعد از گذشت یک دهه نتوانسته اند که واحد‌های مسکن مهر خود را تحویل بگیرند . دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار خود علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، تمامی توان خود را به کار گرفته تا واحد‌های مسکونی باقیمانده مسکن مهر را هم به بهره برداری برساند .

پروژه مسکن مهر که از اواخر دهه ۸۰ اجرای آن آغاز شد، حدود ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار واحد بوده که بخش زیادی از این پروژه‌ها در شهر‌های جدید اجرا شده البته تاکنون بخش زیادی از این واحدها به اتمام رسیده و پرونده مسکن مهر در بسیاری از این شهر‌ها بسته شده است . در حال حاضر تنها تعدادی از شهر‌ها باقی مانده که به گفته مسئولان تا اوایل سال ۱۴۰۲ پرونده این پروژه‌ها هم بسته می‌شود .

بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده واحد‌های باقیمانده مسکن مهر در شهر‌های جدید استان‌های تهران و البرز شامل پردیس ، پرند و هشتگرد قرار دارند که با مشکلاتی همچون خلف وعده پیمانکاران در تکمیل واحدها ، نبود زیرساخت‌های شهری ، نبود انشعابات و عمل نکردن دستگاه‌های خدمات‌رسان به وظایف خود در این زمینه مواجه بوده اند که در حال حاضر بخش عمده‌ای از این مشکلات پیگیری و رفع شده است .

ادامه مطلب ...

سامانه جامع ملک تودی...
ما را در سایت سامانه جامع ملک تودی دنبال می کنید

برچسب : دهه فجر , مسکن مهر , تحویل مسکن مهر , خرید ملک , فروش ملک , رهن و اجاره, نویسنده : ملک تودی melktoday بازدید : 80 تاريخ : پنجشنبه 20 بهمن 1401 ساعت: 10:53